بهترین رنگ برای مبل کلاسیک + معرفی رنگ‌های پر طرفدار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از بساز و بچین، نکات مهمی را در رابطه با انتخاب بهترین رنگ برای مبل کلاسیک اماده کردیم. با ما همراه بمانید تا اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

رنگ مبلمان، از خنثی و خاکی گرفته تا جسورانه و عجیب، نقش مهمی در طراحی داخلی یک فضا دارند. انتخاب یک پالت رنگ منسجم برای مبلمان، می‌تواند سبک و استایل یک فضا را مشخص کند و یافتن رنگ‌های مناسب می‌تواند عامل کلیدی در دستیابی به این هدف باشد.

به طور کلی، طراحی داخلی کلی اتاق و اندازه فضا، هر دو در تصمیم گیری در مورد رنگ مبلمان نقش مهمی دارند. با این حال، انتخاب رنگ مبلمان مناسب می‌تواند دشوار باشد، زیرا به راحتی می‌توان در طیف گسترده‌ای از گزینه‌های متناسب با طراحی‌های داخلی مختلف گرفتار شد.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، نکات مهمی را در رابطه با انتخاب بهترین رنگ برای مبک کلاسیک اماده کردیم. با ما همراه بمانید تا اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی مبلمان کلاسیک | محبوب‌ترین‌ها به همراه تصاویر

 

نحوه انتخاب رنگ مبلمان

مبلمان کلاسیک

رنگ می‌تواند فضا را باز کند و به آن گرما بیافزاید یا آن را ببندد و صمیمیت ایجاد کند. در واقع انتخاب یک طرح رنگی که به خوبی  برای مبلمان انتخاب شده، می‌تواند اجزای موجود اتاق را یکپارچه‌تر جلوه دهد و احساس خوبی را برای فضای موجود ایجاد کند.

به طور کلی، هنگام انتخاب رنگ مبلمان برای یک فضا، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت، از جمله:

  • اندازه و شکل منطقه
  • سبک اتاق
  • فضایی که می‌خواهید ایجاد کنید
  • مقدار نور طبیعی
  • رنگ‌های دیگری که در دکوراسیون اتاق گنجانده شده است

در حقیقت، رنگ ابزار قدرتمندی است که می‌توان از آن برای ایجاد حالات مختلف در هر اتاق استفاده کرد. به این ترتیب، یک نقطه شروع خوب برای انتخاب رنگ مبلمان، در نظر گرفتن حال و هوا و فضایی است که می‌خواهید ایجاد کنید. تصمیم گیری در مورد هدف فضا قبل از متعهد شدن به یک طرح رنگ مبلمان خاص، برای ایجاد یک فضای زیبا و هماهنگ ضروری است.

 

5 راه برای انتخاب رنگ مبلمان

رنگ مبلمان تاثیر بسزایی در ایجاد احساس برای یک فضا دارد. برخی از رنگ‌ها گرم و جذاب هستند، در حالی که برخی دیگر سرد و آرامش بخش هستند، دانستن اینکه کدام رنگ‌ها به خوبی با هم کار می‌کنند، هنری است که می‌توانید با استفاده از ان، بهترین رنگ مبلمان را برای فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کنید.

 

1. طراحی کلی فضا را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب رنگ مبلمان، مهم است که رنگ دیوارها و مواد کف را در نظر بگیرید. یک قانون کلی این است که رنگی را برای مبلمان  انتخاب کنید که هم از نظر خصوصیت و هم از نظر شدت با رنگ دیوار و کف متفاوت است. 

به عنوان مثال، مبلمان با رنگ روشن در کنار کفپوش‌های چوبی، فضایی هوشمند و صیقلی ایجاد می‌کنند. با این حال، اگر اتاقی دارای دیوارهای بسیار روشن باشد، مبلمان تیره به آن احساس وقار و هماهنگی می‌دهند.

 

2. نور و رنگ را درک کنید

نور طبیعی و مصنوعی نقش مهمی در درک رنگ دارند. در واقع، این مهم است که قبل از استفاده از یک رنگ خاص، درک کنید که نور چگونه بر رنگ مبلمان تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، رنگ‌های گرم مانند قرمز و زرد در نور طبیعی خورشید، روشن‌تر از نور مصنوعی به نظر می‌رسند. علاوه بر این، انواع مختلف نور مصنوعی می‌توانند ظاهر یک رنگ را تغییر دهند: لامپ‌های رشته‌ای تمایل دارند رنگ‌ها را گرم‌تر کنند، در حالی که لامپ‌های فلورسنت ممکن است آنها را سردتر یا آبی‌تر نشان دهند.

مبل کلاسیک

3. یک طرح رنگ مشابه یا مکمل را انتخاب کنید

یک پالت رنگ مشابه از رنگ‌هایی که به خوبی با هم کار می‌کنند، انتخاب کنید، زیرا به طور طبیعی مکمل یکدیگر هستند و اغلب برای ایجاد فضایی گرم و جذاب استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، چنین طرحی را می‌توان از طریق معرفی یک مبل قرمز، یک فرش نارنجی و عناصر تزئینی زرد معرفی کرد.

از سوی دیگر، یک طرح رنگ مکمل نسبت به یک طرح مشابه، پر جنب و جوش‌تر است. رنگ‌های متضاد مبلمان فضایی پویا را در هر اتاق ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، طرح رنگ مکمل را می‌توان با مبل آبی سرمه‌ای که با کوسن‌های زرد خردلی تزئین شده است، اجرا کرد.

 

4. از قانون 60-30-10 استفاده کنید

قانون 60-30-10 بیان می‌کند که رنگ اصلی باید 60٪ از پالت رنگ اتاق، رنگ ثانویه باید 30٪ و رنگ تاکیدی باید 10٪ باشد. هنگام استفاده از این قانون، رنگ غالب معمولاً در دیوارها، مبلمان بزرگ و کفپوش‌ها دیده می‌شود در حالی که رنگ ثانویه برای تزئینات اثاثیه یا لوازم داخلی و پنجره‌ها استفاده می‌شود. سپس از رنگ برجسته یا تاکیدی، در لوازم جانبی مانند بالش، آثار هنری، گل و سایر دکورها استفاده می‌شود.

مبلمان کلاسیک

5. قانون سه را اجرا کنید

از قانون سه می‌توان برای ایجاد طرح‌های رنگی زیبا و هماهنگ در یک فضا استفاده کرد. این یک مفهوم ساده است که شامل انتخاب سه رنگ برای دیوارها و مبلمان یک اتاق و استفاده از آنها در قسمت‌های مساوی است.

برای این منظور، رنگ‌های مبلمان از یک خانواده رنگی اما در سایه‌ها و سطوح اشباع متفاوت، مانند مبل آبی سرمه‌ای، با کوسن‌های آبی ملایم و پاف آبی آسمانی، هنگام اجرای این قانون بهترین عملکرد را دارند.

 

پیشنهاد مطالعه: مکمل رنگ کرم در دکوراسیون منزل چه رنگ هایی است؟

 

آشنایی با بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

در ادامه، چند نمونه از بهترین رنگ برای مبل کلاسیک را معرفی کردیم تا بتوانید با در نظر گرفتن سلیقه خود و نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، بهترین رنگ مبل کلاسیک خود را انتخاب کنید:

 

رنگ خاکستری، بهترین رنگ مبل کلاسیک

رنگ خاکستری، بهترین رنگ مبل کلاسیک

رنگ خاکستری، از جمله رنگ‌های منعطف است که می‌توانید برای مبل کلاسیک خود انتخاب کنید. این رنگ از مبل، به خوبی با همه رنگ‌ها، از آبی سرمه‌ای گرفته تا صورتی، کرم و ارغوانی به خوبی ترکیب می‌شود و ظاهر شیک و زیبایی را ایجاد می‌کند. خاکستری روشن‌تر اتاق را آرام می‌کند و خاکستری تیره‌تر یک فضای دنج ایجاد خواهد کرد.

 

رنگ سبز، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

رنگ سبز، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

مبل کلاسیک با رنگ سبز، جسور و مجلل است و به هر سبکی از اتاق نشیمن عمق و رنگ می‌بخشد. شما می‌توانید این رنگ از مبلمان را با رنگ صورتی و کرم ترکیب کنید و اگر به دنبال ایجاد ظاهری لوکس هستید، به سراغ مخمل سبز زمردی بروید.

 

رنگ سفید، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

رنگ سفید، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

رنگ سفید از جمله رنگ‌های زیبایی است که حس تمیزی و پاکی را القا می‌کند و می‌تواند جز انتخاب‌های خیلی عالی برای مبلمان کلاسیک باشد. شما می‌توانید این رنگ از مبل را با چوب طلایی یا رنگ چوب تیره ست کنید و یک مبلمان کلاسیک زیبا و خاص داشته باشید. همچنین این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا با استفاده از سایر رنگهای روشن و ملایم یا رنگهای تیره و خیره کننده، یک ترکیب رنگ عالی و منحصر به فرد را برای چیدمان منزل خود ایجاد نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: مکمل رنگ سفید در دکوراسیون منزل چه رنگ‌های است؟

 

رنگ آبی، بهترین رنگ مبل کلاسیک

رنگ آبی، بهترین رنگ مبل کلاسیک

رنگ آبی، بهترین رنگ مبل کلاسیک

آبی یکی از رنگ‌های پرطرفدار برای مبل کلاسیک است، اما تنوع رنگ آن بسیار زیاد است که باید به دقت در نظر گرفت که آیا رنگ خنثی‌تری را ترجیح می‌دهید یا آبی روشن و برجسته‌ای می‌خواهید. رنگ آبی آسمانی و روشن در کنار رنگ سفید یا عاجی، ازجمله گزینه‌های بسیار عالی برای مبل کلاسیک است که ظاهری روشن و زیبا را برای فضای مورد نظرتان ایجاد خواهد کرد. همچنین رنگ آبی تیره یا آبی سورمه‌ای نیز از جلمه رنگ‌های لوکس و زیبایی است که می‌تواند زیبایی و جذابیت مبلمان کلاسیک را چند برابر کند.

 

رنگ کرمی و بژ، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

رنگ کرمی و بژ، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

رنگ کرمی، از جمله رنگ‌های نرم و خنثی است که با سایر رنگ‌های خنثی و حتی رنگ‌های خیره کننده و جذاب ست می‌شود و می‌توان ترکیب رنگ منحصر به فردی را با استفاده از مبلمان کرمی برای فضای نشمین یا پذیرایی ایجاد کرد. 

رنگ بژ نیز شباهت زیادی به رنگ کرمی دارد و رنگی گرم و دنج است که هیج وقت قدیمی و از مد افتاده نمی‌شود و می‌توانید این رنگ زیبا را برای مبلمان کلاسیک خود انتخاب کنید.

 

رنگ قهوه ای، بهترین رنگ مبل کلاسیک

رنگ قهوه ای، بهترین رنگ مبل کلاسیک

رنگ قهوه‌ای، از جمله رنگ‌های پرطرفدار برای مبلمان کلاسیک است که به خوبی با چوب و سایر مواد طبیعی ترکیب می شود و ظاهر لوکس و زیبایی را برای مبلمان ایجاد می‌کند.

 

رنگ قرمز، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

رنگ قرمز، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

قرمز رنگی قدرتمند است که اغلب با اشتیاق و شدت همراه است. از زمان تمدن‌های باستانی، رنگ قرمز در کاخ‌های سلطنتی، توسط خانواده سلطنتی و اشراف در سراسر جهان استفاده می‌شده است. تناژهای مختلف رنگ قرمز و به ویژه سایه‌های تیره از این رنگ جذاب، می‌توانند جز انتخاب‌های خیلی عالی و جذاب برای مبلمان کلاسیک باشند و زیبایی فضا را چند برابر کنند.

 

رنگ زرد، بهترین رنگ مبل کلاسیک

رنگ زرد، بهترین رنگ مبل کلاسیک

زرد رنگی است که به طور جهانی نماد شادی و خوش بینی است. این رنگ می‌تواند روشن و شاد یا گرم و دعوت کننده باشد. رنگ زرد همچنین می‌تواند به روشن شدن فضاهای تاریک و گسترده‌تر به نظر رسیدن فضا کمک کند. به عنوان مثال، یک مبل زرد می‌تواند به یک اتاق نشیمن سرزندگی ببخشد، در حالی که صندلی‌های راحتی زرد و پاف‌ها به فضایی که در حالت کلی خنثی است، درخشندگی بیشتری می‌بخشند.

 

رنگ مشکی، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

رنگ مشکی، بهترین رنگ برای مبل کلاسیک

رنگ مشکی نشان دهنده قدرت و ظرافت است. این رنگ محیطی پیچیده را ایجاد می‌کند و حال و هوایی از ظرافت را به هر اتاقی اضافه می‌کند. مشکی به‌عنوان رنگی خاص و در عین حال خنثی، رنگی محبوب برای مبل‌ها، به‌ویژه رنگ‌های چرمی است و می‌توان از آن برای ایجاد سبک‌ها و فضاهای مختلف استفاده کرد. به لطف تطبیق پذیری آن، مبل مشکی می‌تواند هم در خانه‌های مدرن و هم در خانه‌های کلاسیک استفاده شود و عملاً در هر اتاقی به خوبی کار می‌کند.

 

کلام آخر

از رنگ مبلمان می‌توان برای ایجاد حس لذت و گرما اضافی به هر اتاقی استفاده کرد و در عین حال عناصر خاص را برجسته کرده و احساسات و عواطف خاصی را برانگیخت. رنگ‌ها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی، نه تنها بر ظاهر و احساس یک اتاق بلکه بر روحیه ساکنان آن نیز تأثیر می‌گذارند، به همین دلیل است که پیدا کردن ترکیب رنگ مناسب برای یک فضای خاص بسیار مهم است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید